logo

Λ. Συγγρού 78 & Μ. Μπότσαρη 49, Αθήνα
Δευτέρα - Παρασκευή:
8:00 - 19:00
© Copyright Taxnet.gr
Νέος Κανονισμός για Τουριστικά Καταλύματα μετά από 48 Χρόνια

Νέος Κανονισμός για Τουριστικά Καταλύματα μετά από 48 Χρόνια

 

Σε ισχύ τέθηκε ο νέος Κανονισμός που διέπει τις σχέσεις μεταξύ παρόχων τουριστικών καταλυμάτων και πελατών.

Τι προβλέπει ο νέος Κανονισμός

  1. Υποχρεώσεις Παρόχων
  • Οι πάροχοι υποχρεούνται να διαθέτουν δωμάτια ή άλλες θέσεις διαμονής σε πελάτες που πληρούν τις βασικές προϋποθέσεις (επίδειξη νόμιμου αποδεικτικού στοιχείου της ταυτότητάς του και έγκυρης πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας).
  • Δεν επιτρέπεται η υπεράριθμη κράτηση και υποχρεούνται να εξασφαλίζουν εναλλακτικό κατάλυμα σε περίπτωση μη διαθεσιμότητας. Στην περίπτωση αυτή ο πάροχος βαρύνεται με τα έξοδα μεταφοράς του πελάτη και με την ενδεχόμενη επιπλέον διαφορά του μισθώματος για τη διαμονή του στο νέο κατάλυμα.
  1. Υποχρεώσεις Ενημέρωσης
  • Οι πάροχοι οφείλουν να ενημερώνουν αναλυτικά για την τιμολογιακή πολιτική, τις παροχές, τις ώρες check-in (το αργότερο μέχρι τις 15:00) και check-out, τις εγκαταστάσεις και τις επιπλέον χρεώσεις.
  1. Πολιτική Κρατήσεων & Ακυρώσεων
  • Η επιβεβαίωση των κρατήσεων γίνεται με σταθερό μέσο (email, έγγραφο), ειδικά για κρατήσεις από απόσταση ή μέσω ηλεκτρονικών πλατφορμών.
  • Ο πελάτης δεσμεύεται μόνον, όταν υπογράψει την προσφορά ή έχει στείλει τη γραπτή συγκατάθεσή του ή έχει καταβάλει το χρηματικό ποσό που αναγράφεται στην προσφορά του παρόχου ως προκαταβολή ή ως εξόφληση της κράτησης.
  • Ο πάροχος υποχρεούται να απαντήσει στον πελάτη σε σταθερό μέσο σχετικά με την αποδοχή ή μη της κράτησης στο κατάλυμά του σε εύλογο χρονικό διάστημα.
  • Ορίζεται προκαταβολή τουλάχιστον μίας διανυκτέρευσης.
  • Η ακύρωση χωρίς επιβάρυνση επιτρέπεται εφόσον γίνει τουλάχιστον 21 ημέρες πριν. Διαφορετικά, εφόσον δεν υπάρχει κάποια ειδική συμφωνία μεταξύ των συμβαλλόμενων, ο πελάτης καταβάλει αποζημίωση ίση με το ήμισυ του ποσού, για το διάστημα που δεν χρησιμοποίησε το κατάλυμα.
  • Υπάρχουν εξαιρέσεις για ειδικές τιμές χωρίς δυνατότητα επιστροφής χρημάτων.
  • Σε περίπτωση πραγματοποίησης κράτησης μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας η έγγραφη επιβεβαίωση γίνεται αποκλειστικά από τους διαχειριστές της συγκεκριμένης πλατφόρμας.
  1. Δικαιώματα και Υποχρεώσεις Πελατών
  • Ο πελάτης οφείλει να συμμορφώνεται με τους κανονισμούς του καταλύματος και να συμπεριφέρεται κόσμια.
  • Επιτρέπεται η φιλοξενία κατοικίδιων μόνο εφόσον προβλέπεται στην πολιτική του παρόχου.
  • Η ημέρα άφιξης θεωρείται ως πλήρης ημέρα διαμονής όσον αφορά την πληρωμή του μισθώματος, ανεξάρτητα από την ώρα άφιξης. Η ημέρα αναχώρησης δεν υπολογίζεται ως πλήρης ημέρα διαμονής, εκτός εάν ο πελάτης δεν παραδώσει κενό στον πάροχο το κατάλυμα μέχρι τις 12.00 της συμφωνημένης ημέρας της αναχώρησής του.
  1. Αποζημιώσεις και Ευθύνη
  • Οι πάροχοι φέρουν ευθύνη για απώλεια πολύτιμων αντικειμένων μόνο αν τους παραδοθούν έναντι απόδειξης.
  • Οι πελάτες ευθύνονται για ζημιές στον εξοπλισμό ή στους χώρους του καταλύματος.
  1. Κυρώσεις
  • Σε περιπτώσεις παραβίασης των διατάξεων, επιβάλλονται διοικητικά πρόστιμα από 300 έως 5.000 ευρώ.
  1. Ισχύς και Νομική Υπόσταση
  • Ο νέος Κανονισμός αντικαθιστά την απόφαση του 1976 και εφαρμόζεται σε όλες τις σχετικές συμβάσεις διαμονής, ανεξαρτήτως εθνικότητας του πελάτη. Αρμόδια είναι τα δικαστήρια της πόλης όπου βρίσκεται το κατάλυμα.

Σημείωση: Ο Κανονισμός εφαρμόζεται και στις συμβάσεις παροχής διαμονής στο πλαίσιο οργανωμένων ταξιδιών, με εξαιρέσεις και ειδικούς όρους.

 



espa