
04 Απρ Νέος Κανονισμός για Τουριστικά Καταλύματα μετά από 48 Χρόνια
Posted at 09:50h
in Επιχειρήσεις
Σε ισχύ τέθηκε ο νέος Κανονισμός που διέπει τις σχέσεις μεταξύ παρόχων τουριστικών καταλυμάτων και πελατών.
Τι προβλέπει ο νέος Κανονισμός
- Υποχρεώσεις Παρόχων
- Οι πάροχοι υποχρεούνται να διαθέτουν δωμάτια ή άλλες θέσεις διαμονής σε πελάτες που πληρούν τις βασικές προϋποθέσεις (επίδειξη νόμιμου αποδεικτικού στοιχείου της ταυτότητάς του και έγκυρης πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας).
- Δεν επιτρέπεται η υπεράριθμη κράτηση και υποχρεούνται να εξασφαλίζουν εναλλακτικό κατάλυμα σε περίπτωση μη διαθεσιμότητας. Στην περίπτωση αυτή ο πάροχος βαρύνεται με τα έξοδα μεταφοράς του πελάτη και με την ενδεχόμενη επιπλέον διαφορά του μισθώματος για τη διαμονή του στο νέο κατάλυμα.
- Υποχρεώσεις Ενημέρωσης
- Οι πάροχοι οφείλουν να ενημερώνουν αναλυτικά για την τιμολογιακή πολιτική, τις παροχές, τις ώρες check-in (το αργότερο μέχρι τις 15:00) και check-out, τις εγκαταστάσεις και τις επιπλέον χρεώσεις.
- Πολιτική Κρατήσεων & Ακυρώσεων
- Η επιβεβαίωση των κρατήσεων γίνεται με σταθερό μέσο (email, έγγραφο), ειδικά για κρατήσεις από απόσταση ή μέσω ηλεκτρονικών πλατφορμών.
- Ο πελάτης δεσμεύεται μόνον, όταν υπογράψει την προσφορά ή έχει στείλει τη γραπτή συγκατάθεσή του ή έχει καταβάλει το χρηματικό ποσό που αναγράφεται στην προσφορά του παρόχου ως προκαταβολή ή ως εξόφληση της κράτησης.
- Ο πάροχος υποχρεούται να απαντήσει στον πελάτη σε σταθερό μέσο σχετικά με την αποδοχή ή μη της κράτησης στο κατάλυμά του σε εύλογο χρονικό διάστημα.
- Ορίζεται προκαταβολή τουλάχιστον μίας διανυκτέρευσης.
- Η ακύρωση χωρίς επιβάρυνση επιτρέπεται εφόσον γίνει τουλάχιστον 21 ημέρες πριν. Διαφορετικά, εφόσον δεν υπάρχει κάποια ειδική συμφωνία μεταξύ των συμβαλλόμενων, ο πελάτης καταβάλει αποζημίωση ίση με το ήμισυ του ποσού, για το διάστημα που δεν χρησιμοποίησε το κατάλυμα.
- Υπάρχουν εξαιρέσεις για ειδικές τιμές χωρίς δυνατότητα επιστροφής χρημάτων.
- Σε περίπτωση πραγματοποίησης κράτησης μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας η έγγραφη επιβεβαίωση γίνεται αποκλειστικά από τους διαχειριστές της συγκεκριμένης πλατφόρμας.
- Δικαιώματα και Υποχρεώσεις Πελατών
- Ο πελάτης οφείλει να συμμορφώνεται με τους κανονισμούς του καταλύματος και να συμπεριφέρεται κόσμια.
- Επιτρέπεται η φιλοξενία κατοικίδιων μόνο εφόσον προβλέπεται στην πολιτική του παρόχου.
- Η ημέρα άφιξης θεωρείται ως πλήρης ημέρα διαμονής όσον αφορά την πληρωμή του μισθώματος, ανεξάρτητα από την ώρα άφιξης. Η ημέρα αναχώρησης δεν υπολογίζεται ως πλήρης ημέρα διαμονής, εκτός εάν ο πελάτης δεν παραδώσει κενό στον πάροχο το κατάλυμα μέχρι τις 12.00 της συμφωνημένης ημέρας της αναχώρησής του.
- Αποζημιώσεις και Ευθύνη
- Οι πάροχοι φέρουν ευθύνη για απώλεια πολύτιμων αντικειμένων μόνο αν τους παραδοθούν έναντι απόδειξης.
- Οι πελάτες ευθύνονται για ζημιές στον εξοπλισμό ή στους χώρους του καταλύματος.
- Κυρώσεις
- Σε περιπτώσεις παραβίασης των διατάξεων, επιβάλλονται διοικητικά πρόστιμα από 300 έως 5.000 ευρώ.
- Ισχύς και Νομική Υπόσταση
- Ο νέος Κανονισμός αντικαθιστά την απόφαση του 1976 και εφαρμόζεται σε όλες τις σχετικές συμβάσεις διαμονής, ανεξαρτήτως εθνικότητας του πελάτη. Αρμόδια είναι τα δικαστήρια της πόλης όπου βρίσκεται το κατάλυμα.
Σημείωση: Ο Κανονισμός εφαρμόζεται και στις συμβάσεις παροχής διαμονής στο πλαίσιο οργανωμένων ταξιδιών, με εξαιρέσεις και ειδικούς όρους.