Λ. Συγγρού 78 & Μ. Μπότσαρη 49, Αθήνα
Δευτέρα - Παρασκευή:
8:00 - 19:00
© Copyright Taxnet.gr

Επιδότηση μέσω ΕΣΠΑ για επιχειρήσεις λόγω Covid-19

 

Επιχορήγηση από 5.000-50.000€ σε επιχειρήσεις της Αττικής που έχουν υποστεί μείωση τζίρου λόγω κορωνοϊού το β’ τρίμηνο του 2020 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019 θα δοθεί με απόφαση της περιφέρειας Αττικής.

Οι επιχειρήσεις που θα κάνουν αίτηση θα μπουν σε αύξουσα λίστα με βάση πόντους που θα συγκεντρώσουν. Τα κριτήρια είναι η μείωση τζίρου β’ τριμήνου 2020 σε σχέση με το β’ τρίμηνο 2019, τα κέρδη του 2019 και το πλήθος του προσωπικού της εταιρείας, με τη μείωση τζίρου να παίζει το βαρύτερο ρόλο. Οι πρώτοι στη λίστα θα πάρουν τα χρήματα που δικαιούνται μέχρι την εξάντληση του ύψους του προγράμματος (200 εκ. ευρώ). Από το παραπάνω γίνεται κατανοητό πως εάν και εφόσον κάποια επιχείρηση δικαιούται την επιχορήγηση δεν εξαρτάται μόνο από τα χαρακτηριστικά της, αλλά και από τους υπόλοιπους ενδιαφερόμενους που θα κάνουν αίτηση.

Το ποσό της δημόσιας χρηματοδότησης θα καλύπτει Κεφάλαιο Κίνησης ίσο με το 50% των εξόδων της επιχείρησης το 2019 με ελάχιστο ποσό επιχορήγησης 5.000€ και μέγιστο 50.000€. Το ποσό αυτό θα πρέπει να έχει αναλωθεί το 2021.

Για τη συμμετοχή στο πρόγραμμα, που επί της ουσίας αφορά επιχορήγηση ΕΣΠΑ, οι αιτήσεις ξεκινούν από 23/10/2020 και ώρα 13:00 έως και 20/11/2020 και ώρα 15:00.

ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ – ΟΡΟΙ & ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Δικαιούχοι της ενίσχυσης, ήτοι επιχειρήσεις που δύνανται να τύχουν δημόσιας χρηματοδότησης στο πλαίσιο της παρούσας δράσης, είναι οι Μικρές και Πολύ Μικρές Επιχειρήσεις, που νομίμως λειτουργούν στη Περιφέρεια Αττικής. Οι βασικές προϋποθέσεις συμμετοχής των επιχειρήσεων που υποβάλλουν πρόταση, είναι οι ακόλουθες:

1.Να δραστηριοποιούνται στην Περιφέρεια Αττικής.

2.Να έχουν κάνει έναρξη πριν την 1/1/2019.

3.Να έχουν ως κύριο κωδικό δραστηριότητας ή δραστηριότητα με τα μεγαλύτερα έσοδα έναν από τους επιλέξιμους ΚΑΔ του Παραρτήματος Ι και στον οποίο να δραστηριοποιούνται αδιαλείπτως τουλάχιστον από 31/1/2020 και έως την ημέρα υποβολής της πρότασης.

4.Να είναι Πολύ Μικρή ή Μικρή Επιχείρηση σύμφωνα με τα οριζόμενα στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ VI: ΟΡΙΣΜΟΣ ΜΜΕ ΚΑΙ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΔΗΛΩΣΗΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΗΝ ΙΔΙΟΤΗΤΑ ΜΜΕ ΜΙΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ του Κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 651/2014 της Επιτροπής της 17ης Ιουνίου 2014, σχετικά με τον ορισμό των πολύ μικρών, των μικρών και των μεσαίων επιχειρήσεων.

5.Κατά το 2019 να απασχολούσαν λιγότερους από 50 εργαζομένους.

6.Το άθροισμα των εξόδων που προκύπτουν από τις κάτωθι κατηγορίες να ισούται ή να είναι μεγαλύτερο των 10.000€ 1) των Αγορών Εμπορευμάτων Χρήσης, 2) των Αγορών Α’ Υλών και Υλικών Χρήσης, 3) του συνόλου των Δαπανών για Παροχή Υπηρεσιών, 4) του συνόλου των Ενοικίων που καταβλήθηκαν στην χρήση από την επιχείρηση, 5) του συνόλου των Παροχών σε εργαζομένους (πλην αυτών που απασχολήθηκαν σε Αγροτικές Βιολογικές δραστηριότητες), 6) του συνόλου των Διαφόρων Λειτουργικών Εξόδων.

7.Να τηρούν απλογραφικά ή διπλογραφικά βιβλία του ν. 4308/2014.

8.Να λειτουργούν αποκλειστικά με μία από τις ακόλουθες μορφές επιχειρήσεων εταιρικού/εμπορικού χαρακτήρα: Ανώνυμη Εταιρεία, Εταιρεία Περιορισμένης Ευθύνης, Ομόρρυθμη Εταιρεία, Ετερόρρυθμη Εταιρεία, Ι.Κ.Ε, Ατομική Επιχείρηση, Ν.Ε.Π.Α., Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση του Ν. 4430/2016 ως ισχύει, Συνεταιρισμός, Δικηγορική Εταιρεία του άρθρου 49 επ. του Ν. 4194/2013, Αστική Εταιρεία Δικαστικών Επιμελητών, Συμβολαιογραφικές Εταιρείες του Π.Δ 284/1993, Κοινωνία Αστικού Δικαίου.

9.Να μην συντρέχουν λόγοι αποκλεισμού της παραγράφου 1 του άρθρου 40 του ν. 4488/2017 (Α΄137).

10.Να μην ήταν προβληματικές την 31η Δεκεμβρίου 2019 ή εφόσον ήταν προβληματικές 31/12/2019 να έχουν κάνει τις απαραίτητες ενέργειες ώστε να μην είναι προβληματικές κατά την υποβολή της σχετικής αίτησης χρηματοδότησης.

11.Κατά παρέκκλιση μπορούν να χορηγηθούν ενισχύσεις σε πολύ μικρές ή μικρές επιχειρήσεις (κατά την έννοια του παραρτήματος I του Καν. ΕΕ 651/2014) που ήταν ήδη προβληματικές στις 31 Δεκεμβρίου 2019 υπό την προϋπόθεση να μην υπάγονται σε συλλογική διαδικασία αφερεγγυότητας βάσει του εθνικού δικαίου και να μην έχουν λάβει ενίσχυση διάσωσης (ή εφόσον έχουν λάβει ενίσχυση διάσωσης να έχουν αποπληρώσει το δάνειο ή λύσει τη σύμβαση εγγύησης κατά τη χορήγηση της ενίσχυσης βάσει της παρούσας πρόσκλησης) ή ενίσχυση αναδιάρθρωσης (ή έχουν λάβει ενίσχυση αναδιάρθρωσης αλλά δεν υπόκεινται πλέον σε σχέδιο αναδιάρθρωσης κατά τη χορήγηση της ενίσχυσης βάσει της παρούσας πρόσκλησης).

12.Εφόσον δραστηριοποιούνται στη μεταποίηση και την εμπορία γεωργικών προϊόντων, να δεσμευτούν για τη μη μετακύλιση της λαμβανόμενης ενίσχυσης εν μέρει ή εξ ολοκλήρου σε πρωτογενείς παραγωγούς και για την υποχρέωση ότι η εν λόγω ενίσχυση δεν μπορεί να καθορίζεται με βάση την τιμή ή την ποσότητα των προϊόντων που αγοράζονται από τους πρωτογενείς παραγωγούς ή που διατίθενται στην αγορά από τις ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις.

13.Να μην εκκρεμεί σε βάρος τους εντολή ανάκτησης προηγούμενης παράνομης και ασύμβατης κρατικής ενίσχυσης βάση απόφασης ΕΕ ή ΔΕΕ.

14.Το συνολικό ποσό της δημόσιας χρηματοδότησης που θα λάβει η δικαιούχος επιχείρηση (σε επίπεδο “δεδομένης επιχείρησης” όπως αυτή ορίζεται από την Κοινοτική νομοθεσία και νομολογία) από τη συγκεκριμένη δράση, συναθροιζόμενη με κάθε άλλη ενίσχυση που θα έχει λάβει δυνάμει της με αρ. 19.3.2020/C(2020) 1863 Ανακοίνωσης, και η οποία μπορεί να έχει χορηγηθεί με τη μορφή άμεσων επιχορηγήσεων, φορολογικών πλεονεκτημάτων και πλεονεκτημάτων πληρωμών ή άλλες μορφές όπως επιστρεπτέες προκαταβολές, εγγυήσεις, δάνεια και ίδια κεφάλαια, με την προϋπόθεση ότι δεν δύναται σε συνολική ονομαστική αξία να υπερβαίνει το συνολικό ανώτατο όριο των 800.000 ευρώ. Όλα τα αριθμητικά στοιχεία που χρησιμοποιούνται είναι ακαθάριστα, δηλαδή προ της αφαίρεσης φόρων ή άλλης επιβάρυνσης.

 

Δείτε λεπτομέρειες και διαβάστε ολόκληρη την απόφαση στο αρχείο εδώ.



espa